Megfigyelés, mystery shopping
www.median.hu 
2018. január 18. 

Alkalmazott módszerek


Személyes kérdőíves kérdezés
Önkitöltéses kérdőíves adatfelvétel
Személyes számítógépes kérdezés – CAPI
Telefonos, számítógépes kérdezési módszer - CATI
Omnibusz
In-hall (central location) kutatás
Fókuszcsoport
Megfigyelés, mystery shopping
Mélyinterjú
Brainstorming

KERESÉS

mit


KULCSSZAVAS KERESÉS

Dosszié 

Megfigyelés, mystery shopping

A módszer alkalmazásával természetes környezetben - úgy, hogy a megfigyeltek nem tudnak róla – tudjuk megfigyelni, nyomon követni, esetleg ügyfélként fellépve értékelni például ügyfélszolgálati irodák, kereskedelmi egységek, telephelyek működését, jellemzőit (kiszolgálási gyorsaság, hozzáértés, várakozási idő, minőség, tisztaság stb.).

A megfigyelés során a kiképzett kérdezőbiztosok, mint "ügyfél", vagy "vásárló" gyűjtik be az információkat, illetve figyelnek meg jelenségeket, majd ezt követően töltenek ki egy kérdőívet.